Fröken Odörts torparliv

Alla inlägg den 17 september 2016

Av Fröken Odört - 17 september 2016 15:35

Var på en auktion idag, mycket skräp fanns det som det brukar göra och en hel del bra saker som jag inte hade råd med, men sedan några saker som jag bjöd in. Det är väl tur att jag är fattig, annars hade jag kommit hem med mortlar, stekpannor, höganäskrus, skinnsoffor osv också.


Dagens första fynd, en helt oanvänd fritös. Jag har varit på jakt efter en sådan liten en länge, efter att min mor smälte min förra på plattan (hon är helt fantastisk på att ha sönder grejer), de är precis lagom för en liten portion, man ska ju ändå inte äta för mycket friterat. Tyvärr stal katterna oljan jag hade hemma för ett tag sedan (födosöksgenier) så friteringen får vänta. 


 


Dagens andra fynd är ett rånjärn som jag köpte in för 40 kr. Ett nytt kostar ca 800 och på tradera brukar de gå för 200-300 kr. Det är i nästan helt prima skick dessutom, bara lite ytrost att putsa bort på ena yttersidan. Jag har aldrig gjort rån förut, men funderar på att göra det ikväll när järnet torkat efter att jag diskade av det. Ja, jag vet att man inte ska diska gjutjärn, men jag vill göra det när det är begagnade saker. 


 


Dagens tredje köp var ett impulsköp för att ingen bjöd på den. Det är små flaskor med korkar i ett schatull, tänke ha det till mina pigment som ligger i fula plastpåsar. 6 flaskor saknas, men det kommer väl några lämpliga småflaskor på nästa loppis/auktion. Vet inte vad det använts till tidigare. 


 



Nu blir det inga mer auktioner för i år, utan nu blir det loppisar som gäller för fyndletning. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är du en återkommande läsare av denna blogg?
 Ja, jag är en återkommande läsare
 Nej, men jag kommer nog att bli det.
 Nej, ämnet det inte är av intresse för mig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards