Fröken Odörts torparliv

Alla inlägg den 27 september 2016

Av Fröken Odört - 27 september 2016 15:15

Jag är ju ett stort fan av att handla begagnat, både för att spara på vår miljö, men även för att spara pengar. Nu är jag ju Sthlmare från början och har bara bott utanför Uppsala i cirka 4 år, så kan långt ifrån alla butiker och loppmarknader. Men jag listar de jag vet om och beskriver de jag har varit på. Tipsa gärna om fler i kommentarerna , gärna med en kommentar om hur de är. :-)


Röda Korsets Second Hand i Uppsala Danmarksgatan 20 B, 75323 Uppsala

 

Min favorit hittills. Möbler, husgeråd, böcker och en hel del handarbetesmaterial till låga priser.


 

Erikshjälpen Second Hand Uppsala Bolandsgatan 8A 753 23 Uppsala

 

Här har jag inte varit än tror jag, som jag minns det låg Helping hand där förut och dit var jag.

 

 

Återbruket second-hand - Stålgatan 8 Uppsala kommun

 

Uppsala kommuns sysselsättningsprojekt, så enormt billigt eftersom det inte bara handlar om att gå runt. Blandad kompott av saker. 

 

 

Loppis Poppis- Råbyvägen 97, 754 60 Uppsala

 

Har inte varit in, men kikat genom skyltfönstret. Mest kläder.

 

 

Social Ekonomi Uppsala Second Hand-Butik- Björkgatan 4b, 753 28 Uppsala

 

Tyvärr har jag inte varit dit, men det står på planerna.

 

 

Helping hand- Bolandsgatan 17 b, 753 23 Uppsala

 

Mycket billiga möbler som man kan få hemtransporerade mot en avgift. Sånt gillar jag som inte har bil. 

 

 


Myrorna- Kungsängsgatan 20, 753 22 Uppsala
 
Dyrt, dyrt, dyrt och dyrt trots liknande kvalitet som de övriga. Ingen jag kommer besöka igen. 

 

 

Vaksala torg Uppsala på lördagar


I alla fall under sommarmånaderna, så trängs försäljarna på detta lilla torg. Mycket skräp, många uppköpare som säljer dyrt, men även en hel del fynd. Som trogen loppisbesökare lär man sig vilka uppköparna är och hoppar över deras stång, för vem vill betala 30 kr för en gaffel liksom?

 

 

Fyris park Uppsala, bakluckeloppis på söndagar

 

Inte lika många uppköpare som säljer, mest vanliga dödliga, som liksom jag när jag sålde där, inte vill släpa hem sakerna igen. 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är du en återkommande läsare av denna blogg?
 Ja, jag är en återkommande läsare
 Nej, men jag kommer nog att bli det.
 Nej, ämnet det inte är av intresse för mig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards