Fröken Odörts torparliv

Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Fröken Odört - 8 juni 2016 10:32

Försommaren och våren är de dagar då jag har som mest att göra, därför har jag inte haft tid att blogga. Samtidigt som både frön och plantor ska i jorden, så ska ogräset hållas efter, buskar och sly beskäras samt gräset klippas. Min gräsmatta hinner jag inte ens klart med helt innan det är dags att börja om, därav är det knähögt på sina ställen just nu. Men det måste klippas ändå, eftersom annars växter det igen. Gräsklippning är den trädgårdssyssla som jag faktiskt hatar.


 


Min pion som jag hittade i ett avlägset hörn av trädgården bredvid en ruin har tillslut slagit ut, är det en bondpion? 


 

 


Våren och försommar innebär också lite annat pyssel i trädgården. Fyndade denna grupp på en annonsmarknad för en spottstyver, en av de har jag slipat och oljat, en har jag bara hunnit slipa och en är i det skick de alla var när jag köpte de. Kan ni gissa vilken som är vilken?   


 


Satte en fläderbuskestickling för ett par år sedan, i år ska den blomma för första gången. det kommer nog bara bli runt 10 blommor, så inte tillräckligt många för att sätta en hel sats med fläderblom, men jag har en plan. För några månader sedan köpte jag en vitvinssats som det var rea på, tänkte jag sätter den med de blommor som det blir och kanske lite citron eller liknande. Tror det kan bli gott. 


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är du en återkommande läsare av denna blogg?
 Ja, jag är en återkommande läsare
 Nej, men jag kommer nog att bli det.
 Nej, ämnet det inte är av intresse för mig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards