Fröken Odörts torparliv

Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Fröken Odört - 9 maj 2016 21:20

Idag har jag inte gjort så mycket, fortsatte med att rensa jordgubbslandet från de myriader med ogräs som växte där. Så blir det när man hoppar över att rensa det ett år. Så snart jag är klar ska jag täcka ytan med gräsklipp för att minska mängden fröplantor från ogräset.


 


Jordgubbar är ju bra på två saker, det första är att producera läckra bär och det andra är att föröka sig. Mr Kanin fick ett mindre berg att sätta i sig, men några sparade jag till nästa års projekt att döda gräset precis utan för huset och sätta marktäckare där. Tänkte testa med jordgubbar eftersom de är gratis. 


 


Här kikar en liten bondböna upp. Det är första gången jag odlar sådana. Hoppas på en bra skörd och att jag tål att äta bondbönor. 


 


Där jag bodde förut så hade jag mina kläder hängande på en klädställning, men det var i ett modernt hus med raka golv. Sedan flyttade jag hit med charmiga buckliga 1700-talsgolv och klädställningen välte hela tiden. Så den fick ett nytt liv som spaljé istället. Hönsnätet fyndade jag i den rasade ladan här på tomten. 


 


Avslutningsvis lägger jag in en bild på en del av mitt hav med påskliljor, de stormtrivs uppenbarligen här, så ska se om jag inte ska föröka dom så de täcker hela slänten, det skulle se häftigt ut eftersom den är enorm. 


 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är du en återkommande läsare av denna blogg?
 Ja, jag är en återkommande läsare
 Nej, men jag kommer nog att bli det.
 Nej, ämnet det inte är av intresse för mig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards