Fröken Odörts torparliv

Direktlänk till inlägg 5 maj 2016

Virkad topp i lingarn

Av Fröken Odört - 5 maj 2016 02:22

Så har jag varit igång igen, denna gången blev det mitt största virkprojekt någonsin, har gjort en tröja tidigare, men i lovikkagarn, så den tog ju bara en kväll.

Denna är gjord i lingarn med virknål 3, så det tog ett par tre veckor att färdigställa den, har dock inte strukit den ännu.


Nedtill är det samma löv som upptill, har använt ett japanskt mönster till inspiration, men gjort den figurformad och lagt till puffärmarna. Dom som vill se mönstret hittar det här: LÄNK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Odört - 19 december 2016 17:30


Slängde ihop denna på ett par timmar imorse när jag såg hur repigt skärmen började bli. Hade en hel del lingarn hemma som passar bra till syftet, eftersom lin går att koka (det lär ju bli smutsigt med tanke på hur ofta jag fipplar med telefonen numer...

Av Fröken Odört - 16 december 2016 12:15

Det är 2016, ännu i några dagar i alla fall. Trots detta så blir jag ibland eller faktiskt ganska ofta, chockad över kunskapsbristen hos vår befolkning.  Ämnet jag kommer skriva om är miljö, folks missförstånd och hur personers ideologier färgar av...

Av Fröken Odört - 13 december 2016 19:34

    Jag måste säga att miljön var otroligt vacker. Slottets gamla stenlada är omgjord till en affär och på ovanvåningen fanns några julstånd.        En hel del gott, en del hantverk, men långt bortom vad min plånbok klarar av. Dock var ...

Av Fröken Odört - 12 november 2016 17:00


Vi lever i en orolig tid, speciellt efter att jänkarna fick för sig att välja en labil, kvinnohatande rasist och homofob till president. I vår egen del av världen breder hatet och rasismen ut sig och det under en tid när vi har det bättre än mänsklig...

Av Fröken Odört - 17 oktober 2016 22:30

Kan man ha det? I dagens samhälle lever folk långt över sina tillgångar, de är intecknade upp över öronen så fort de köper sin första bostad, denna bostad fyller de sedan med allsköns "viktiga" saker som snabbt förlorar sitt värde. På semestern flyge...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är du en återkommande läsare av denna blogg?
 Ja, jag är en återkommande läsare
 Nej, men jag kommer nog att bli det.
 Nej, ämnet det inte är av intresse för mig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards